Email The Honourable James Moore, Minister of Industry

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Want to get your voice heard on Tariff 8? Already liked the I Stand For Music Facebook page but wondering what’s next?

Our colleagues over at Music Canada have built a handy tool that’ll let you send the Tariff 8 Open Letter directly to the Honourable James Moore, Minister of Industry (and thank you to ADISQ for providing a French translation!). The sample text of the letter is below. 

 Have your say by clicking here – and urge the government to take the necessary steps to correct Tariff 8.

 


 

OPEN LETTER TO THE HONOURABLE JAMES MOORE, MINISTER OF INDUSTRY

The Honourable James Moore, P.C., M.P.
Minister of Industry
House of Commons
Ottawa, ON
K1A 0A6

Re: Re:Sound Tariff 8 – Non-Interactive and Semi-Interactive Webcasts, 2009-2012

 

Dear Minister Moore:

On May 16, 2014, the Copyright Board of Canada set the world’s worst royalty rates for non-interactive (e.g. CBC Music) and semi-interactive (e.g. Songza and Pandora) music streaming.

The Tariff 8 decision is a serious setback for the music community in Canada, for artists and the music companies who invest in their careers.

Tariff 8 rates amount to approximately 10% of what digital services companies have been paying here in Canada and less than 10% of what those same services pay in the United States. The new rates basically mean a 90% pay cut for artists. What other profession receives compensation in Canada for their labour that is equal to 10% of the wages paid across the border?

To put that in perspective, as an artist, you would need 12,647 plays to make enough money to buy a digital download of your own song, and 16,000 plays of your song to buy a coffee at Tim Horton’s.

The decision discards years of agreements freely negotiated between digital music service providers and the music industry and sends a message to the world that it does not value music as a profession. This is inconsistent with Canadian values.

I, therefore, urge the government to take the necessary steps to fix Tariff 8 so Canada is not offside with royalty rates in the United States and around the world.

Nothing less than urgent action is needed to support Canadian creators and bring Canada in line with international standards that support the growth and development of the global music industry. I Stand for Music, a music coalition that includes more than 75 music companies (labels and associations), is united in its stance against the Tariff 8 decision. I stand with the Canadian music community, and I appeal to you, too, to stand for music.

– – –

Monsieur le Ministre,

Le 16 mai 2014, la Commission du droit d’auteur du Canada a établi les pires tarifs au monde concernant les redevances pour la webdiffusion de musique en mode non interactif (ICI Musique de Radio-Canada, p. ex.) et en mode semi-interactif (Songza et Pandora, p. ex.).

La décision sur le tarif no 8 constitue un recul important tant pour l’industrie musicale au Canada que pour les artistes et les entreprises qui investissent dans leur carrière.

La décision sur le tarif no 8 fixe les redevances à environ 10 % du montant que les fournisseurs de services numériques au Canada acceptaient de payer et à moins de 10 % de celui déboursé pour les mêmes services aux États-Unis. Autrement dit, les nouveaux tarifs représentent une diminution de salaire de 90 % pour les artistes. Quel autre métier au Canada est rémunéré l’équivalent d’à peine 10 % du salaire offert chez nos voisins américains?

Pour mettre les choses en perspective, un artiste aura besoin des revenus de 12 647 webdiffusions d’une de ses chansons pour acheter un téléchargement de celle-ci et de 16 000 webdiffusions pour se payer un café au restaurant Tim Horton du coin.

La décision fait fi des ententes conclues librement pendant des années entre les fournisseurs de musique numérique et l’industrie de la musique. De plus, elle laisse croire au reste du monde que le Canada mésestime les métiers de la musique. Cette attitude va à l’encontre des valeurs canadiennes.

Devant cet état de fait, j’exhorte le gouvernement à prendre les mesures nécessaires pour fixer les redevances du tarif no 8 de façon à ce que les taux canadiens soient semblables à ceux que l’on retrouve aux États-Unis et dans le reste du monde.

Seule une intervention urgente peut aider les créateurs canadiens et permettre au Canada de se conformer aux normes internationales en vigueur afin de soutenir la croissance et le développement de l’industrie de la musique sur le marché mondial. Le mouvement I Stand for Music, une coalition regroupant plus de 75 intervenants de l’industrie de la musique (compagnies de disques et associations), s’oppose à la décision sur le tarif no 8. J’appuie l’industrie canadienne de la musique et je vous invite, à votre tour, à appuyer la musique.